NACIONALNI MESEC SKUPNEGA BRANJA 2019
Ljudje beremo več, kot se zavedamo; kratka sporočila na telefonih in družbenih omrežjih, oglasna sporočila, pa tudi daljša besedila, ki jih ponujajo leposlovna dela in strokovna literatura. Novejše raziskave kažejo, da zanimanje za branje leposlovja upada, s tem pa tudi funkcionalna pismenost.
A branje je lahko tudi zabavno. Osebnostno nas krepi, postajamo bolj razgledani, tudi srečnejši, bolj pozorni in se lažje učimo ter bolje komuniciramo.
Branje tudi povezuje. Bralci se pogosto povezujejo v različne bralne skupine, kjer se pogovarjajo o prebranem, tkejo medsebojne vezi, krepijo socialno mrežo. Družinsko branje pripomore k dobremu počutju doma, saj povezuje družinske člane. Branje krepi besedni zaklad, ki nam pomaga, da se spretneje izražamo.
Berimo. Uživajmo v branju. Pogovarjajmo se o prebranem. Sposojajmo si, kupujmo in darujmo knjige.
Berimo skupaj.
ZATO:
» OŠ Antona Globočnika Postojna KNJIGO V ROKE IN BRAT.«
Tudi naša šola se je v letošnjem šolskem letu (2019/20) pridružila vseslovenskemu projektu Nacionalni mesec skupnega branja 2019, ki poteka od 8. septembra (mednarodni dan pismenosti) do 13. oktobra (zaključek Tedna otroka).
V tem času bomo izvedli številne dejavnosti povezane z branjem:
SKUPINA, RAZRED | DEJAVNOST |
1. razred | Prvič v knjižnici, pravila izposoje, odnos do knjige |
2. razred | Kulturni dan Bralna dogodivščina |
3. razred | Berem svojo knjigico |
4. razred | Kaj se skriva v drobnem tisku |
5. razred | Bralne strategije, metoda dolgega branja; Beremo skupaj |
Oddelki OPB-ja | Knjižni junaki in junakinje |
TJA na podružnicah in centralni šoli od 1.–5. r | Branje različnih pravljic v angleščini |
Podružnica Planina 1.–3. razred |
Branje v jutranjem krogu ; Dobro jutro s knjigo |
Podružnica Planina 4.–6. razred |
Starejši berejo mlajšim |
Podružnica Bukovje | Vsak dan branje |
SLJ od 6.–9. razred | Beremo skupaj po metodi dolgega branja |
NAR od 6.–9. razred | Branje je raziskovanje |
ŠPO – 6. razred | Branje navodil po postajah v telovadnici |
ZGO – 6. razred | Analiza pisnega vira pri pouku zgodovine |
GEO – 9. razred | Rezijanska pravljica |
GEO – 8. razred | O diamantih |
LUM – 8. razred | Branje besedila in ilustracija |
DKE – 7. razred | Divji otroci |
GUM – 6.–9. razred | Branje opernih zgodb |
NUM – 4.-6. razred | Knjiga me dviga |
FIZ – 8. razred | Življenjepis Jožefa Stefana |
TIT – 6. razred | Aktualni članki o tednu mobilnosti |
MAT – 7. razred – 8. razred – 9. razred |
Biologija in dosežki Eratostena O Arhimedovi kroni Življenjepis Pitagora |
Šolska svetovalna služba – učenci pri DSP |
Nesrečko – zgodbe za otroke, ki ne marajo brati
|
Šolska knjižnica | Cela šola bere |
Po izvedeni dejavnosti bodo učitelji in učenci v besedi in sliki poročali, kako so bile dejavnosti izvedene.
Vabljeni k branju.
DEJAVNOSTI:
-
2019/2020: Nacionalni mesec skupnega branja pri DSP
-
2019/2020 – Nacionalni mesec skupnega branja v 5. r
-
2019/2020: Nacionalni mesec skupnega branja v OPB
-
2019/2020: Nacionalni mesec skupnega branja pri TJA v 4. a in 4. b
-
2019/2020: Nacionalni mesec skupnega branja pri MAT, FIZ in TIT
-
2019/2020: Nacionalni mesec skupnega branja pri LUM
-
2019/2020: Nacionalni mesec skupnega branja pri ŠPO
-
3. 10. 2019 – Nacionalni mesec skupnega branja v 3. r pri TJA
-
3. 10. 2019: Nacionalni mesec skupnega branja – 1. razred
-
3.10. 2019: Nacionalni mesec skupnega branja v 2. r pri TJA
-
September, 2019 – 2. r: Bralna dogodivščina